شبیه سازی فروش یک محصول جدید با چالش داشتن رقیب - analyticsaim
کارخانه تولید لوازم خانگی در صدد طراحی و تولید یک محصول جدید می باشد. قبل از شروع عملیات مدیران کارخانه برای تصمیم گیری نیاز به بررسی و پیش بینی فروش و عرضه محصول فوق را دارند تا بتوانند سود و زیان را تعیین نمایند.
با توجه به رقابت شدید در بازار این محصولات خانگی ، یکی از فاکتورهای تاثیرگذار ،عملکرد رقیبان می باشد.
چهار حالت در سال اول اتفاق خواهد افتاد:
فرضیات مساله:
سرمایه گذاری اولیه برای تولید محصول جدید : یک میلیون دلار
نرخ تعدیل سرمایه: 10 درصد
با توجه به نرخ تعدیل 10 درصد برگشت سرمایه برای یک دوره 10 ساله در حالت بدون رقیب به شکل جدول ذیل می باشد:
نرخ سود خالص (NPV) : $928,833
اکنون از شبیه سازی مونت کارلو استفاده می گردد تا بتوان فرضیات مختلف را مورد آزمایش قرار داد.
فرض یک : ورود یک رقیب با احتمال 10 درصد
فرض یک : ورود یک رقیب با احتمال 50 درصد
فرض یک : ورود یک رقیب با احتمال 90 درصد
نتایج پس از اجرای شبیه سازی نشان می دهد که NPV شرکت به شدت تحت تاثیر احتمال ورود رقبا قرار دارد.